Ve Kupa Başladı


*İkinci tur beklentilerin üzerinde bir Uruguay-Güney Kore maçıyla başladı. Maça sürat kazandıran takım Güney Kore'ydi, futbolun gerçek güzelliklerini gösteren takımsa Uruguay. Suarez içi boş bir Hollanda Ligi golcüsü olmadığını her maç gösteriyor. Neredeyse eksiksiz bir forvet, iki de gol attı bu maçta, ki sonuncusu harikaydı.

*Uruguay garip bir takım; topa hükmedemedikleri zamanlarda bile oyuna hükmedebiliyorlar. Gidişata anında tepki verebiliyorlar. İkinci yarının ilk 30 dakikasında, önce müthiş bir Güney Kore baskısını sonra da golü yedikleri sürecin hemen ardından bunu fazlasıyla kanıtladılar. Maç boyunca sanki istedikleri an maçı alıp götürebilecek tavırda ve sakinlikteydiler. Bir anda parlayıp aniden frenledikleri ritmleri takımın karakterine müthiş uyuyor. Şimdi A.B.D-Gana maçının galibini bekleyecekler. Sonrası için konuşmak zor; ama yarı finali görmeleri asla sürpriz olmaz.

*Siyasi algımla futbol algımı ayrıştırıp, üstüne bir de futbol algımla barışıp Amerika Birleşik Devletleri'nin tam bana hitap eden bir futbol oynadığını ve bu takıma büyük bir sempati duyduğumu itiraf etmeye karar verdim. Bu akşam A.B.D.'yi tutuyorum, Arjantin'le karşılaşmadıkları sürece de her takıma karşı onları tutuyorum sanırım.

*Dünya kupası ikinci turu bugün başladı. Artık her maçın galibi var ki bu da Dünya Kupası aslında şimdi başlıyor demek bir bakıma. Şu postta 'Öykülere hazır olun,' diyerek selamlamıştım dünya kupasını, şimdi kupa 'Almanya-İngiltere' 2.tur kapışmasıyla herkesi selamlıyor. 'Sonunda Almanlar kazanır' mı bilinmez, ama Dünya Kupalarına sahada oynanan futbolun, kazanmanın/kaybetmenin çok dışında anlamlar yükleyip 'Dünya Kupası çok sıkıcı uykumu getiriyor,' diyenleri anlayamayanlar için müthiş bir maç olacağı kesin. Bu insanlardan birisi olarak, ben İngiltere kazansın diyorum mesela, bu kez Almanlar kazanamasın diye değil, bir de Arjantin-İngiltere eşleşmesi izleyelim diye. O maçta da Messi elle gol atsın hatta. Yok artık.

*Ne diyorduk; Uruguay çeyrek finalde. Kemerlerinizi bağlayın, Dünya Kupası başladı.


Uruguay 2 - 1 Güney Kore

8'- 80' Suarez /
68' Chung Young

Yorumlar