Bira-Vuvuzela Keyfi


Orijinal mi orijinal vuvuzela'mı televizyona doğru üfleyerek başladım turnuvaya. (Yahu bu vuvuzelanın nefis, stat atmosferini fevkalade tamamlayan bir sesi olduğunu düşünen tek insan evladı ben miyim yeryüzünde?) 17.00 fena bir başlangıç saati olmasa da 14.30'la ilgili tereddütlerim var. Birasız futbol olamayacağına göre (Bu şekilde düşünen başka insan evlatları da kesinlikle vardır) önümüzdeki bir ayın tamamına yakınını alkollü geçireceğiz korkarım. Yine de 2002 Dünya Kupası'nı (UTC+9, dikkat çekerim), dolayısıyla kahvaltıdan önce birayı da tecrübe etmiş bir bünye için atlatılmayacak şey değil.



Kupa, ev sahibi Güney Afrika'nın turnuvanın ilgi çekici ekiplerinden Meksika'yla kapışmasıyla başladı. İlk yarıyı Meksika, ikincisini Güney Afrika oynadı, sonuçta da adalet yerini buldu. Maçın kilit adamı skor 1-0 Güney Afrika lehineyken akıllara zarar iki gol kaçıran Teko Modise'ydi demek yanlış olmaz. Herhangi birisi gol olsa, maç o anda bitebilirdi.

Bu maçla ilgili bir parantez daha açmak ve o parantezin adını Gio Dos Santos koymak gerekli. İkinci yarıda Meksika'nın oyun kontrolünü tamamen ev sahibine kaptırdığı dakikalarda oyundan düşse de, genel olarak takımının (belki de maçın) en iyisiydi. Şu kupa boyunca Galatasaray'mış Süper Lig'miş düşünmeyeyim diyorum ama bunları görünce olmuyor işte. Süper Lig'in en iyi iki sol açığına sahip takımın Stoch'un falan peşinde koşup sonra da elaleme eğlence olmasına şu Galatasaraylı gönül el vermiyor. Birkaç gün sonra Avustralya'nın sol açığının da benzer şeyleri söyleteceğinden o kadar eminim ki.



A Grubu'ndan ev sahibi Güney Afrika'nın bir şekilde kendisini ikinci tura atacağını düşünüyorum. Diğer takımların şansı bana göre neredeyse eşit; ikinci ekibin Meksika olmasını, açılışı yapan iki takımın el ele ikinci tura çıkmasını Fransa ve Uruguay'a tercih ederim. İlk günün ikinci maçından sonra A Grubunda kimin ne yapabileceği biraz daha belirginleşecektir.

Dünya Kupası, bir açılış maçına göre oldukça tempolu, keyifli bir mücadeleyle başladı. Bir adet de şahane gol izledik Tshabalala'dan, daha ne olsun?

Böyle devam etmesi dileğiyle...

Güney Afrika 1-1 Meksika
51'Tshabalala / 79' Marquez

Yorumlar

  1. abi bırak allasen, ne atmosferi ne vuvuzelası. bi adabı da yok meretin. adamlar akıllarınaa estikçe öttürüyorlar. gerçi kafayı takmazsan fazla da rahatsız etmiyor. birkaç dakikalık etkisi var.

    g. afrika'ya yazık oldu. elenirlerse modise'yi vuvuzelayla kovalasınlar.

    YanıtlaSil
  2. elimde değil, vallahi seviyorum bu sesi ben. konfederasyon kupasında herkes vuvuzela yasaklansın derken de böyle düşünüyordum. hadisenin 'oranın yerel çalgısıdır, saygı duymak gerekir'le fln da ilgisi yok yani, bildiğin seviyorum:)

    g.afrika, g.afrika olduğu için değil de ev sahibi olduğu için gruptan çıkar bi şekilde bence. modise de yırtar böylece:)

    YanıtlaSil
  3. Vuvuzela. çıkardığı sesten öte futbola folklorik bir hava katıyor ki, bence pek hoş bir durum. İlk maçta futbolu niye sevdiğimi gördüm, ikincisinde futbolun ne olmadığını anladım. Bir Tuna Kiremitçi kitabının adı gibi cafcaflı bir o kadar manasız bir maçtı zira...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder