Stoiçkov ve Xulu: Son Dönemeçte Kol Kola...

Huysuz, inatçı, çoklukla da sinir bozucu olmayı başaran müthiş bir sol ayak olarak bilirdik biz onu. Bu özellikleri futboluna belli bir karakter de katardı elbette; Romanya için Hagi neyse Bulgaristan için Stoiçkov oysa eğer, sinirlendirerek/sinirlenerek motive olan yapısının etkisi olmuştur bunda belki de.
Siyanda Xulu ise, Stoiçkov için hiç de böyle şeyler düşünmüyor: “Bu adamı tarif edecek kelime bulamıyorum,” diye başlıyor söze, Matthew Booth gibi bir ismi (Güney Afrika milli maçlarında top her ayağına geldiğinde müthiş bir gürültüyle bütün statta yankılanıp vuvuzela seslerini birkaç saniyeliğine susturan ‘Boooooooth!’ sesinin baş kahramanından bahsediyorum) kulübede oturtup henüz 18 yaşındayken kendisini sahaya sürmeye çekinmeyen hocasından bahsederken: “Mamelodi Sundowns gibi büyük bir takımı yönetmenin ağırlığını taşımasına rağmen, benim gibi genç bir ismi sahaya sürerek belki de işini riske atmaktan çekinmedi. Yeteneklerime inandığı için ona bütün kalbimle teşekkür ediyorum. İdmanlarda sürekli beni yanına çağırıp hatalarımı düzeltiyor ve onun rehberliğinde her gün yeni bir şeyler öğreniyorum.”

Bu senenin başında ve bu koşullarda başlayan hikaye, Xulu Güney Afrika’nın 2010 Dünya Kupası kadrosunu zorlayacak bir seviyeye gelene kadar devam etmiş. Ülkesinde onu şimdiden efsanevi Bafana Bafana kaptanı Lucas Radebe’yle kıyaslayanlar var ve önümüzdeki transfer döneminde Xulu’nun denizaşırı bir yolculuğa konu olması hiç de zor gözükmüyor.

Stoiçkov mu? Gazete manşetlerindeki takım elbiseli, fevkalade efendi, babacan Stoiçkov portresine alışmak zor elbette...Güney Afrika PSL(Premier Soccer League)’de takımı Mamelodi Sundowns (geçen senenin 9. su) son üç haftaya lider SuperSport United’ın (son iki sezonun şampiyonu) iki puan gerisinde giriyor. Sundowns iki maçı sahasında oynayacak ve fikstür avantajı var. Tekrar soralım, Stoiçkov mu? Huzuru Güney Afrika’nın harika ikliminde bulmuşa benziyor...

Yorumlar