Haftaya Güdük Bir Bakış

Genel olarak futbol adına epey bir kısır geçse de hafta, aslında bu abidik gubidik spor kamuoyuna şehane çıkarımlar hediye edip gitti benim gözümde. Ara ara başını bi' yerlerden çıkarıp bize nanik yapan sağduyu, dinginlik ve istikrar gibi Mozambik halk şarkıları bu hafta toplu halde bizi terkedip başka naniklere doğru yelken açtı.

Misal; öğrendik ki, bir-iki yıldır yer yer suskun, yer yer saman altı çalışan dikta rejimi yeniden su yüzüne çıkacakmış. Hemde öyle böyle değil, eğitici, öğretici didaktik bir tavra bürünerek... Haftanın en vızıldayan çıkarımı bu oldu sanırım. Zira hobi bahçesinde üç puan kaybetmek şu sıralar affedilebilir bir konumda, tabi Allah kaza bela vermediği sürece. Yani nihayetinde ne anlamış oluyoruz? Becerememe durumu hasıl olduğunda, kendi yetilerini sorgulama, sağa sola saldır! Es-es içinde şapkalar elde selama durduk bu da biline.

Sonra; güle oynaya üç gol eşliğinde sevinen şirin bir ilimiz ve bu ilin gurbette ömür törpüleyen güzide haldaşları. İlk aşkını hatırlayan andropoz bir ihtiyar tadında kısmi bir nostalji yaşadı. Anlaşılmayan konu ise bu sevincin içinde Song'a ne zaman belediye başkanı olduğunun söyleneceği oldu. Olmadı kusura bakma denilip Kotanjant mahallesi ihtiyar heyetine dahil edilebilirdi. Gökçekgücü için söylenecek söz yok. Ben Cebeci İnönü Stadında kombinemi alacağım gün konuşmayı planlıyorum.

Yakın bir tarihte iki şişmiş egonun çarpışmasıyla havada bulutlanan kıvılcımların eşliği ve çok sesli bir koronun söylediği saz semaileriyle futbol zevkimizi pratiğe geçiyorduk. Şükür Çizme giymeye meyilli olanından turkuaz renkli forma eşliğinde kurtulduk da, geleceği tütsüleyen şaman rahibi kılığındakiyle hala yüz göz durumundayız. Fekat tabii: 7 puan ne ki hacı? 30 hafta şekerlemesi daha ne diş ağrılarına gebe. Nihat'la da hukukumuz olsa idi; gelme mirim bu diyarlara, oralarda bir alafranga ikinci lig takımı dahi olsa bas imzayı, kal orda derdim ama hiç görüşmüşlüğüm yok. O yüzden mülayim olması lazım şu sıra.
edit: Bak unutmuşuz Beşiktaş seyircisini niye çok sevdiğimi de hatırladım bu hafta. On adımda hızlandırılmış tribün duruşuadıyla müfredata girsinler istiyorum.

Şehirde hangi doğa şartlarına istinaden kullanılır hiç bilmediğim şu öküzden hallice 4 tekerleklilere zaten gıcığım abicim. Şehir trafiğindeki varlık nedenlerini başlı başına bir hödüklük olarak adlediyorum. Çevre değerlerine felan girmeyeceğim, sakin. Amma velakin şu 6 rakam ve iki harfli şark kurnazlığına gelince gıcıklık oranımda ani bir yükseliş eğilimi görülüyor. Tribünü kudurtup, orta parmağı teşir eden bir sarı saçlı fanatizmden hiçbir fark göremiyorum ben bu nüktedanlıkta niyeyse ve bu konuyu burada kapatıyor Abdullah Avcı'nın Milli takım için en iyi seçenek olduğunu afişe edip, top oynuyor olması gereken yaş grubunu ondan daha iyi tanıyan varsa beri gelsin şeklindeki bir cümleyi, onun iniş çıkışlı zannedilen grafiği eşliğinde dillendiriyorum.
Haftanın en şahane maçında da; ikram edilen çayların sıcaklığı Cangele neden yok gibi bir mızmızlığın önüne geçip az da olsa oramıza buramıza umut tepiştirmemizi sağladı. Tribünleri o kadar dolu görmek kadar, bu maçların daha fazla tekrar etme olasılığı da içimizi kanatlandırdı. Kel kafasından öpüyoruz Tolunay'ı. Ertuğrul'a da aynı tarifeyi yanaktan uygulayıp Anadolu'yu ne kadar da çok sevdiğimizi fütursuzca vurguluyoruz.

Eskimiş rock yıldızlarını andırsa da mesleği açısından gayet genç olan bu arkadaşın iyi şeyler yapacağını az çok tahmin edebiliyorduk. Cavcav gibi bir despotik ihtiyarla nasıl anlaşacağı soru işaretiydi. Ama çok muhattap olmadan işi yürüttüklerine kanaat getirdik. Şimdi kendisinden kısa vadede tek beklentim; şu Mustafa Pekdemek'e bir el atmasıdır. Işık görüyorum hacıda ben.

Her şeyden önce abi çok janti, çok anglo-sakson. Onları da geçtim ağzından bal damlıyor şerefsizim. Her ortamın adamı Bülent kıvamına gelmiş Sivas'a beslediğim antipatiği yıktı yıkacak gibi. Ama devre arasında kara kıtadan arkadaşlara bir haber salması lazım, omuz versinler abiye. Lige tutunsun Sivas. Zira Muhsin abi ligimize lazım.
Antep - Antalya maçı hakkında yorum yapacak kudretim yok ama şifo şirin adam lan harbiden...


Yorumlar