Gazoz Kasası


"Aşırı milliyetçi bir insanım. Türklüğümle gurur ve onur duyuyorum. Ama bu söylediğim yanlış anlaşılmasın. Pasaportum farklı olsaydı her şey çok daha farklı olabilirdi. Çünkü aynı yaş grubunda defalarca milli takımda oynadığım oyuncuların hepsi Arsenal’de, Real Madrid’de veya Avrupa’nın en büyük kulüplerinde oynuyorlar. Sadece benim için değil. Benim yaşımdaki tüm oyuncular için durum aynı. Avrupa üçüncüsü olmuş bir takımın oyuncusuyum. Orada iyi oynadığımı ve etkili olduğumu düşünüyorum. Ancak, orada benden daha az etkili olan futbolcularla beni kıyaslasanız, herkes onların iyi oynadığını söyler. Bunda pasaportlarının çok etkisi var. Bizim Türk olmamız, altyapımızın biraz daha eksik olması büyük bir eksiklik gibi gözüküyor. Pasaport farkı maalesef Avrupa Birliği’nde bizi sıkıntıya sokuyor."

Bunları, henüz 20'li yaşlarının başında Harry Kewell'a, Milan Baros'a, Elano'ya kaptanlık yapma sorumluluğunu üstlenmiş bir velet söylüyor. "Kewell İstanbul'da şampiyonlar ligi finali oynarken ben gazoz kasasının üzerinde..." edebiyatı hiç değilse daha gerçekçi ve daha katlanılabilirdi sanki.

Yorumlar