Maradona Good, Pele Better, George Best







Best'ten:
"Paramın büyük çoğunluğunu içki alemlerine, kadınlara ve hızlı arabalara harcadım. Geri kalanlarıysa saçıp savurdum."

"1969 yılında kadınları ve alkolü bırakmaya karar verdim. Hayatımın en kötü 20 dakikasıydı."


"Yedi Miss World’le yattığım söyleniyor. Doğru değil, doğru rakam dört, diğer üçünü geri çevirdim."


"Çirkin birisi olarak doğmuş olsaydım, Pele’nin esamesi bile okunmazdı."


Gascoigne hakkında:
"Bir keresinde Gazza’ya IQ'sunun forma numarasından daha küçük olduğunu söyledim ve o da bana 'IQ da nedir?' diye sordu."

Beckham hakkında:
"Topa sol ayağıyla vuramaz, kafa vuruşu yapamaz, top çalamaz ve öyle çok da gol atmaz. Bunların dışında fena değildir."


Cantona hakkında:
"Onunla tek bir büyük maçta Old Trafford’da beraber oynayabilmek için içtiğim bütün şampanyalardan vazgeçerdim."

Sue Mott isimli bir muhabir, Best’in telefon numarasını alırken: "Tanrım, Dünya’daki kadınların yarısının bu numarayı alabilmek için büyük paralar ödemeye hazır olduğunun farkında mısın?"
Best: "Dünya’daki kadınların yarısında bu numara zaten var."

Esquire Magazine: "Geriye dönme şansın olsaydı, hayatınla ilgili değiştirmek istediğin bir şey olur muydu?"
Best: "1971’de Chelsea’ye karşı bir penaltı kullanmıştım ve Peter Bonetti kurtarmıştı. O penaltıyı diğer köşeye atmak isterdim."


Best hakkında söylenenler:

"Ona en çok yaklaşabildiğim an maçtan sonra el sıkıştığımız andı." (Roy Fairfax - Best’in 6 gol attığı 8-2’lik FA Cup maçında onu tutmakla görevli savunma oyuncusu)

"Her iki ayağını da kullanabilirdi. Bazen altı tane ayağı varmış gibi gözükürdü." (Sir Matt Basby)

"Sahip olduğu yetenek eşsizdi. Onu eğitemezdiniz." (Johan Cruyff)

"Gelmiş geçmiş en iyi ikinci futbolcu’dan" (Pele- Best’in anısına imzaladığı futbol topuna düştüğü not)

"O tartışmasız en iyisiydi. Onunla kıyaslayabileceğimiz hiçbir futbolcu yok." (Sir Alex Ferguson)


"'Cennetteki ilk antrenman sezonundan sonra, George Best çok sevdiği sağ kanatta, sol beki doldurmaya çalışan Tanrı'nın başını döndürdü.' Oradaki takımında bana da yer ayırırsa sevinirim; George Best'ten bahsediyorum, Tanrı'dan değil." (Eric Cantona)

Yorumlar

  1. Lüks otelde kahvaltı servisi için odasına giren garson, George Best'i o seneki dünya güzeliyle yatakta, büyük bir şişe şampanya ve kumardan kazanılmış binlerce pound içinde görür, fakat sorar :
    "Hata neredeydi, George?".
    "Hayatımdaki her şeyi çalımladım, alkol hariç"
    --------
    '' Eğer bana üç kişiyi çalımlayıp 30 yarddan Liverpool'a nefis bir gol atıp tribünleri ayağa kaldırmak mı, dünya güzelini yatağa atmak mı diye sorsanız karar vermesi çok zor olurdu. Şanslı biri olarak her ikisini de yaptım. Ama birini 50 bin kişinin gözleri önünde. ''

    YanıtlaSil

Yorum Gönder