Frikik Sanatı


Roberto Carlos'tan şık bir frikik golü izlemeyeli epey olmuştu. Honved'e attığı golden sonra UEFA, resmi sitesine 'Carlos'tan Frikik Dersleri'ni tekrar eklemiş. İşin inceliklerini, işin ustası anlatıyor:

"Topu sahaya yerleştirdiğimde subabın bana bakmasına dikkat ederim. Topu o şekilde çime yerleştiririm. Çünkü burası topun en sert kısmıdır. Benim için topa ayağımın dışıyla vurmak her zaman daha kolay olmuştur. Üç ayak parmağımın ucuyla topa daha kolay yön veririm. Eğer gol bölgesinde ve gole yakın bir frikik elde etmişsem toptan 3-4 adım geriye uzaklaşır ve topa bu kez ayağımın içiyle vururum. Böylece topa güzel bir yön vermiş olurum. Top hedefi bulur. Buna alternatif olarak topa direkt ayak ucuyla sert bir şekilde de vurabilirsiniz ki ben de bunun üzerinde çok çalışıyorum. Ayağın dışı, ayak içi, direkt ayak ucu ve küçük bir çember çizerek yine ayağınızın içiyle vuruş yapabilirsiniz. Son dediğimde top istenilen falsoyu alacaktır."

Not: Çeviri http://www.fenerbahce.org/ 'dan.

Yorumlar