Mesut Özil


Almanya- İspanya maçında, Sergio Ramos'un Mesut Özil'i ceza sahası içinde düşürdüğü pozisyondan sonra spiker 'En önemli pozisyonlarını buldular, ama bizim oyuncumuzla buldular!' gibi bir şeyler söyledi. Dünya Kupası boyunca Almanya'nın diğer maçlarında da Mesut Özil'i çılgınca destekledi trt spikerleri.

İlginç. Almanya'da doğmuş, Almanya'da büyümüş, futbol oynamak için Almanya Milli Takımını seçmiş 'bizim oyuncumuz'... Seçimiyle ilgili bir eleştiri elbette değil bu söylediğim; hatta altını çizerek belirteyim ki Hamit Altıntop gibi özellikle üçüncü kuşak Türk kökenli Almanyalıların Türk Milli takımını seçmesi daha garip gelmekte bana. (Almanya Milli Takımı'nda oynama şansı olmayanları saymıyorum elbette.) Her geçen yıl ve kuşakların sayısı arttıkça Türkiye için oynama kararlarını anlamakta daha da zorlanacağım sanırım.


Sadece ırka dayanan bu aidiyet/sahiplenme bana çok anlaşılmaz ve tuhaf geliyor. Mesut Özil'le ve onun iyi futboluyla gurur duyması gerekenler sadece ve sadece Almanyalılar, Türkiyeliler değil. Almanya'da doğmuş, Almanya'da büyümüş, futbol eğitimini Almanya'da alıp adını Almanya'da duyurmuş, 'Arkadaşlarımın hemen hepsi Alman' diyen, belli ki kendisini Almanyalı hisseden Mesut Özil'in futbolunu izlemek bana keyif veriyor. Aynen Schweinsteiger'in, Sneijder'in, Iniesta'nın futbolunu izlemenin keyif verdiği gibi.

Gurur duymak? Schweinsteiger ne kadar 'bizim oyuncumuz'sa, Mesut Özil de o kadar bizim oyuncumuzdur gözümde.

Yorumlar

  1. al sana yeni tartışma konusu: mesut kürt mü, türk mü :)

    http://www.firatnews.com/index.php?rupel=nuce&nuceID=29639

    YanıtlaSil
  2. çok ilginçmiş bu da. kürt olduğunu da 'kürdüm ve kürtlüğümle gurur duyuyorum' sözünü de duymamıştım hiç. davete vereceği cevaba göre konu da 'bizim oyuncumuz', 'almanya'nın oyuncusu'nun çok ötesine geçecek sanki:)

    YanıtlaSil
  3. mükemmel yazı...ben de bu görüşü ısrarla belirtmeme rağmen susturuluyorum ve hala bu adama Türk oyuncu,Türk bilmem ne diyorlar...hislerime tercüman olmuşsunuz resmen.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder